- Úvod
- INFORMACE
- REKLAMACE A JEJÍ ŘEŠENÍ
- REKLAMACE A ZÁRUČNÍ PODMÍNKY
REKLAMACE A ZÁRUČNÍ PODMÍNKY
1. Záruční doba
Prodávající odpovídá kupujícímu za vady předmětu koupě, které se vyskytnou v záruční době. Záruční doba, která činí u spotřebního zboží 24 měsíců, začíná běžet převzetím zboží. Je-li na prodávané věci, jejím obalu nebo návodu k ní připojeném vyznačena v souladu se zvláštními právními předpisy lhůta k použití věci (expirace), skončí záruční doba uplynutím této lhůty. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v záruční opravě. V případě výměny zboží za nové v záruční době začíná běžet nová záruka.
Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za reklamované vady až do doby, kdy je kupující povinen převzít opravené zboží, se nepočítá do záruční doby. Záruční doba začne běžet znovu ode dne převzetí vyměněného zboží. Odstranění vad zboží zajistí v záruční době na svůj náklad prodávající u osob autorizovaných výrobcem zboží k provádění servisních oprav nebo u jiných odborně způsobilých osob.
2. Oznámení vady
Práva z odpovědnosti za vady je povinen uplatnit kupující u prodávajícího v záruční době, jinak zaniknou, a to výhradně písemným oznámením doručeným do sídla prodávajícího a současným odesláním na elektronickou adresu na info@i-darek.cz nebo využitím REKLAMAČNÍHO FORMULÁŘE, a to bez zbytečného odkladu po zjištění vady zboží.
Kontakt pro uplatňování reklamací:
Sebuzín 166
403 02 Ústí nad Labem
Pokud byla vada zboží způsobena zjevně nevhodnou manipulací při přepravě, je povinností kupujícího sepsat zápis o škodě za přítomnosti předávající osoby (zpravidla řidiče) a tento doručit nejpozději do 3 pracovních dní prodávajícímu. Povinnost kupujícího vyplnit reklamační formulář tím není dotčena.
3. Práva spotřebitele při řešení reklamace
Spotřebitel má při uplatnění záruky, jde-li o vadu odstranitelnou, právo na bezplatné, řádné a včasné odstranění vady, právo na výměnu vadného zboží nebo vadné součásti, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné. Není-li takový postup možný, má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy,
Spotřebitel má při uplatnění záruky, jde-li o vadu neodstranitelnou bránící řádnému užívání zboží, právo na výměnu vadného zboží nebo odstoupení od kupní smlouvy, tatáž práva spotřebiteli náleží, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat. Za opětovné vyskytnutí vady se považuje, jestliže stejná vada bránící řádnému užívání, jež byla v záruční době již nejméně dvakrát odstraňována, se vyskytne znovu. Větším počtem vad se rozumí, má-li věc současně alespoň tři vady bránící jejímu řádnému užití.
Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li spotřebitel výměnu věci, má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy.
4. Reklamační lhůta
Reklamaci včetně odstranění vady vyřídí kupující bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Dnem uplatnění reklamace je den, kdy bylo zboží fyzicky přijmuto k reklamaci. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
5. Rozpor s kupní smlouvou
Pokud předmět koupě není ve shodě s kupní smlouvou (rozpor s kupní smlouvou dle §616 občanského zákoníku), má kupující právo, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu uvedl předmět koupě do stavu, který bude odpovídat kupní smlouvě. Není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny předmětu koupě nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil. Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
6. Pozáruční servis
Vady zboží po uplynutí záruční doby může kupující nechat odstranit na svůj náklad u osob autorizovaných výrobcem zboží k provádění servisních oprav, přičemž seznam autorizovaných osob nalezne kupující přímo v dokladech dodaných společně se zbožím, případně požádá o sdělení potřebných informací prodávajícího.